13/12/2013

Marant Hat





Fi: Päivänä jolloin Isabel Marant pour H&M mallisto lanseerattiin jonotin noin 2h hennesin nettiputiikkiin. Kun vihdoin pääsin linjoista läpi tilasin itselleni tämän hatun. Hattuja oli kahta eri kokoa joten tilasin niistä pienemmän sitä sen enempää ajatellen. Kun hattu kuitenkin saapui perille, pesulapussa luki 8-12 vuotiaille. En tiedä mikä on koomisempaa, se, että tilasin vahingossa itselleni lastenhatun vai se, että pääni on näköjään 8–vuotiaan kokoinen – hattu nimittäin sopii kuin hanska käteen haha!


Sve: Dagen då Isabel Marant pout H&M lanserades köade jag till H&M:s nätbutik typ i 2 timmar. När jag väl kom förbi kön köpte jag denna hatt till mig själv. Det fanns två olika storlekar av hatten och köpte den mindre utan att tänka desto mera på det. När hatten väl kom hem stod det på tvättlappen: 8-12 year old. Vet inte vad som är roligare, det att jag köpte en hatt från barnkollektionen eller det att mitt huvud visar sig vara lika stort som 8-åringar har – hatten sitter nämligen som en smäck haha! 

No comments:

Post a Comment